HPO機密日誌

自己をならふといふは、自己をわするるなり。

Desperado 和訳

歌詞をしみじみ聴いた。試訳にチャレンジしたいと思った。

Desperado, why don't you come to your senses?
You been out ridin' fences for so long now
Oh, you're a hard one
I know that you got your reasons
These things that are pleasin' you
Can hurt you somehow


Don't you draw the queen of diamonds, boy
She'll beat you if she's able
You know the queen of hearts is always your best bet


Now it seems to me, some fine things
Have been laid upon your table
But you only want the ones that you can't get


Desperado, oh, you ain't gettin' no younger
Your pain and your hunger, they're drivin' you home
And freedom, oh freedom well, that's just some people talkin'
Your prison is walking through this world all alone


Don't your feet get cold in the winter time?
The sky won't snow and the sun won't shine
It's hard to tell the night time from the day
You're losin' all your highs and lows
Ain't it funny how the feeling goes away?


Desperado, why don't you come to your senses?
Come down from your fences, open the gate
It may be rainin', but there's a rainbow above you
You better let somebody love you, before it's too late

EAGLES LYRICS - Desperado

あんた、なんで世間の一般常識ってもんを大事にしないのよ
いつまでも塀の上に乗ってこころを閉ざしててもしょうがないでしょ、
あんたが頑固だってわかってるわ、
そうよ、あんたにも言い分があるのはわかってる
でもね、世の中は楽しいことに落とし穴があるものよ


ダイヤの女王のような女にこころを惹かれるてのは知ってるわ
そういう美人さんはね、とげがあるのよ、あなたをいためつける技をしってるわ
こころのあたたかいハートの女王にこそ、あんたは賭けるべきなのよ


あんたのカードゲームのテーブルには
いい手が載ってるじゃない
でも、あんたは手に入らないカードをねらってる


あー、もー、あんたって人は!いま以上に若くなるってことはないの、
あんただって、痛い思いをしたり、お腹がすいたら、家が恋しくなるでしょ?
独身は自由だって?えっ、独り身でいる気楽さだって?
あんたを生涯の罠にかける生ける「監獄」がうろちょろしているのがわからないの?


冬の寒さには、足が寒くなるでしょ?
空から雪だって降ってくる、太陽だっていつまでかがやいちゃいない
昼の間は夜の暗さがわからない、
時がすぎれば、あんたのいいところ、わるいところをすりへってっちゃうのがわからないの?
恋いのお熱がかわいそうにもさめちゃうこともわからない?


あんた、あんたってひとは!どうしてそんなに頑固なの?
もうその塀の上からおりて、門をひらきなさいよ。往生しなさい。
雨がふるように失恋しても、また虹のような恋が待ってるわ
そう、誰かに愛されるようになさい、手遅れになる前に、
あんたを待っている女がこうして待っている間に・・・